East StratCom disinformation claim:

source url The UK banned Russian Today TV channel.

Documentation for claim

Period/date: 7. December 2016

Debunk claim:

decadron corticosteroid use The National Westminster Bank decided it will close the bank account of Russia Today. The British government has nothing to do with this decision which has no effect on Russia Today’s freedom to broadcast: http://www.bbc.com/news/world-europe-37677020

Documentation for the debunk

Additional information

This information is reported by real cytotec without prescription Givi Gigitashvili, The Latvian Institute of International Affairs in Disinformation Review issue 51. The item is located at row number 52 in the report.

Click to view the source material, or here to view all reports from issue 51.